Support/Felanmälan

Vid problem med fiberanslutningen kontrollera först följande:

Kontrollera om Open Infra har någon driftstörning genom att surfa till https://openinfra.com/status/

Lyser WAN-lampan på fiberkonvertern? Om den inte lyser så testa att göra fiberkonverter samt router strömlösa under några minuter. Om WAN-lampan är fortsatt släckt efter att du kopplat in strömmen igen så ska du felanmäla direkt till: Fredrik Sköld på 070-216 40 81 eller via mejl skoldh@gmail.com

Gällande anslutningar via föreningens gruppavtal:

Vid problem med bredbandstjänsten eller telefoni så kontaktar man Bredband2, 0770-811 000 eller andra kontaktvägar via deras hemsida.

Problem gällande TV-tjänsten tas direkt med Tele2 på tel: 90 222

Det går att kontrollera om ens anslutning är berörd av någon känd driftstörning via https://www.comhem.se/kundservice/drift-och-felsok

 

Gällande problem med tjänster via det fria utbudet hos Open Infra så kontaktar man respektive tjänsteleverantör.

Instruktion gällande anslutning av utrustning till fiberkonvertern samt vad lamporna på den betyder.