Support/Felanmälan

Vid problem med fiberanslutningen kontrollera först följande:

Kontrollera om Öppna Stadsnät har någon driftstörning genom att surfa till https://www.oppnastadsnat.se/driftstatus/

Lyser WAN-lampan på fiberkonvertern? Om den inte lyser så testa att göra fiberkonverter samt router strömlösa under några minuter. Om WAN-lampan är fortsatt släckt efter att du kopplat in strömmen igen så ska du felanmäla direkt till: ??????

Gällande anslutningar via föreningens gruppavtal:

Vid problem med bredbandstjänsten eller telefoni så kontaktar man Bredbandstjänster i Dalarna på tel: 0769-46 47 01 eller på support@bbtj.se

Problem gällande TV-tjänsten tas direkt med Com Hem på tel: 90 222

Det går att kontrollera om ens anslutning är berörd av någon känd driftstörning via https://www.comhem.se/kundservice/drift-och-felsok

 

Gällande problem med tjänster via det fria utbudet hos Öppna Stadsnät så kontaktar man respektive tjänsteleverantör.

Instruktion gällande anslutning av utrustning till fiberkonvertern samt vad lamporna på den betyder.